DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

AiRSoFt & OtHeRs WeB™

GaMeS
Sem budu psát novinky z her a Recenzovat různé hry...

 = Novinky ve světě Her
  • 27.4.08 =  Tuny nových screenů z nově připravované MAFIE 2 Zde

  • 28.4.08 = "The Club Demo" Hratelná demoverze arkádové střilečky The Club chci jen podotknout že jen tak někomu to nepůjde...Zde

  • 28.4.08 = "The Sims 3"...Vůbec se nevěděl že to má vijít :D...Tady více

  • 28.4.08 = "Kung Fu Panda" Demo....Vypadá to hustě :D Zde více a Demo ke stažení

  • 30.4.08 = Crash Bandicoot: Mind Over Mutant Hmm...Je tu zpátky hráči PS1 určitě vý...Tady víc

  • 13.05.08 = Nový Videa z "Grand Theft Auto IV" = Zde


= Nejprodávanější Hry =
  1. Command & Conquer 3: Tiberium Wars (PC)
  2. Medal of Honor: Airborne (PC)
  3. Hellgate: London (PC)
  4. Grand Theft Auto: San Andreas (PC)
  5. Need for Speed: Carbon (PC)
  6. Gothic III (PC)
  7. Mafia (PC)
  8. Assassin's Creed (PC)
  9. The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II (PC)
  10. The Sims 2 Free Time (PC)

= Aktualizováno = 28.7.08 =

   
=Recenze=


-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Fahrenheit

Platforma: PS 2 , PC, Xbox
Paměťová karta: 184 kB
Vibrace: ano
Analogové ovládání: páčky
Multiplayer: ne
Vývojář: Quantic Dreams
Distributor: Atari
Distributor v ČR: Seven M (www.sevenm.cz
)
Homepage: http://www.fahrenheitgame.com/

Návrat interaktivních filmů

Bylo, nebylo....i když vlastně bylo a s největší pravděpodobností je chyba, že bylo. Před nějakým tím pátkem se herní zábava vezla na vlně takzvaných interaktivních filmů. „Pravý interaktivní film“, valilo se ze všech stran, „staňte se součástí opravdového filmu, hrajte s živými herci, hodiny filmových scén!“ A výsledek? Největší herní výblitky všech dob. V rozmazaných videosekvencí vesele tajtrlikovali rádoby herci, jejichž „herecké“ výkony nesnesly srovnání ani s tou poslední partou nalitých divadelních ochotníků. Naštěstí hráči brzy pochopili, že koukat na rozmazaný obraz a jednou za čtvrt hodiny na něco kliknout není splněním jejich herních tužeb a tento druh digitální zábavy skončil na dně kanálu dějin. Vlastně ně tak docela, i dnes se pár zoufalců snaží nám podobný herní hnůj nacpat, o čemž se můžete přesvědčit v této

Ale proč se tak zeširoka rozepisuji o interaktivních filmech? Protože podle mě je Fahrenheit prototypem interaktivního filmu, který se povedl a o který se snažili všichni předtím. Bohatě našlehaný kopec strhujícího děje, který vás utvrdí v tom, že jste součástí příběhu a můžete ho kdykoliv ovlivnit a vytvarovat si dle vlastního přání.

  

Lucasův příběh začíná * Bojové sekvence nemají chybu * Obraz se často takto dělí

Quantic Dreams, kteří za touto hrou (dohodneme se na tom, že tomu budeme říkat hra, ano?) stojí, mají na triku už jeden podobně svérázný a osobitý projekt; Omicron: Nomad Soul. Mix adventury, FPS, bojovky a kdoví, čeho ještě, ve kterém jste vy, jako hráč, tvořili hlavní roli. Ve Fahrenheitu však už fungujete spíše jako divák, kterému pod rukama probíhá strhující thriller a ve kterém ovládá všechny herce.

V hlavní roli Lucas Kane

Lucas Kane, obyčejný IT expert jedné banky New Yorku. Sympatický a pohledný mladý muž, který v zástupu ostatních lidí nikterak nevyčnívá. Určitě netušil, že obyčejná večeře v nedalekém omšelém bistru se promění v nejhorší noční můru, která navždy změní život nejen jemu. Během pár okamžiků se zničehonic vzpamatovává na záchodě. Proč a jak tam skončil absolutně netuší. Co je horší, klečí na zkrvavené hrudi mrtvého muže, v ruce nůž pokrytý stejnou kapalinou a na předloktích vyřezané tajemné symboly. Z Lucase Kanea se právě stal vrah. Od pultu v bistru se právě zvedá policista, aby si zašel na toaletu....

A od tohoto okamžiku další pokračování děje závisí na vás. Co uděláte? Odtáhnete mrtvolu do kabinky, schováte vražednou zbraň, umyjete sebe a podlahu od krve, zaplatíte a pokojně odejdete u bistra dřív, než policista dojdete do bistra? Nebo všechno necháte a jako zkrvavený šílenec vyběhnete zadním východem do města v chumelenici? Záleží jen na vás, jak Lucasovi kroky dál povedete.

Nejen Lucasovi. Každá vražda musí být prošetřena a vy se ujmete i dalších postav, sympatické, ale puntičkářské vyšetřovatelky Carly Valenti a jejího pohodářského parťáka Tylera Milese. Občas se mezi nimi budete volně přepínat, jindy bude k momentální dispozici pouze jeden. Jedno z největších kouzel této hry je právě takovýto paradox, kdy ovládáte vraha i policii. Můžete po sobě nechávat stopy, aby vás vypátrali dříve, ale na druhou stranu si jich roli vyšetřovatelů nemusíte všímat. Vše více či méně ovlivňuje další děj a já jsem se často přistihl u toho, jak jednu scénu hraji několikrát, abych prozkoušel různé varianty na obou stranách příběhu.

Tajemno uprostřed vánice

Silný děj patří bezesporu mezi hlavní devizu Fahrenheita. Hned od počátku vás strhne příběh Lucase Kanea, co znamenají vyryté symboly na předloktích a proč vraždil? Ale hlavně, co bude dál? Skončí ve vězení, nebo bude věčným uprchlíkem? A co Carla a Tyler, přijdou na stopu sympaťákovi Lucasovi a zatknou ho? Dál o ději nechci zbytečně moc prozrazovat, stojí za to. Sice úplně na konci má několik slabších míst, kdy se začnou objevovat informace a odehrávat věci, které úplně přesně nezapadají do celkové skládačky. Vypadá to, jako by tvůrcům ke konci docházel čas či peníze a oni několik scén prostě vynechali. Já osobně bych též závěr tlačil víc do tajemna, než se snažil za každou cenu až možná moc překombinovaně vše vysvětlit. I tak si však užijete příběh, který v hrách snad nemá konkurence.

  

Brzy vás čeká kritické rozhodnutí   * Na policejní stanice je pohoda  * Adrenalinová scéna v bance

Rytmické cvičení

Konečně se vrhneme na herní složku, která sice není tak bohatá jako samotný děj a všechno okolo, ale vše výborně stmeluje do sebe a vytváří unikátní zážitek. Hra se dělí do nějakých čtyřiceti scén, ve kterých se postupně střídají hlavní postavy. Většinu času strávíte volným pohybem po jednotlivých lokacích jejich prozkoumáváním. Pohybujete se klasicky pomocí analogové páčky a kdykoliv narazíte na interaktivní místo, hra vám to naznačí ikonou. Abyste příslušnou činnost vykonali, musíte pohnout páčkou ve směru, který indikuje právě ikona. Rozhovory probíhají na podobné, principu. Z počátku se může zdát tento styl poněkud podivným, ale později zjistíte, že se díky němu neustále soustředíte na hru.

Většin akčních a dalších scén probíhá ve formě miniher. Na obrazovce se objeví dvě kružnice, obě rozdělené na čtyři různě barvené části. Poté se začnou barevné části různě rozsvěcovat a vy musíte směrovými páčkami pohnout ve směru, ve kterém se rozsvítila část kružnice. Možná to zní divně, ale funguje to naprosto brilantně, jen hloupým mačkáním páček do rytmu cítíte, že opravdu ovlivňujete dění na obrazovce. Pokud čelíte nějaké fyzické námaze, spustí se minihra, ve které mačkáte co nejrychleji tlačítka R1 a L1. Opět to funguje perfektně.

  

Lucasova fešná přítelkyně * Jedna z miniher v praxi * Carla Valenti, sličná policistka

Kromě miniher a průzkumu lokací se musíte starat i o psychické zdraví hlavních postav. Špatné akce a negativní podněty mají vliv na pokles ukazatele mentálního zdraví postavy. Pokud ji soustavně budete vystavovat frustrujícím podnětům, klidně se může i zhroutit. Psychickou pohodu navracíte bezpočtem různých úkonů. Hraním na kytaru, čtením si, jídlem atd. adt. Další naprosto skvělý prvek, který dodává hře na lidskosti a zároveň originalitě.

Když si vezmete herní část kolem a kolem, zjistíte, že vlastně není vůbec složitá a obsáhlá, ale přesto dodávávají hře přirozenost a plynulost. Po pravdě, části, ve kterých je herní složky více jsou nejhorší. Na mysli mám hlavně dvě minihry, ve kterých se musíte proplížit za zády vojáků na určité místo a které naprosto rozbíjejí přirozenost ostatních částí.

Film nebo hra? Obojí!

Dojem filmovosti vytváří tvůrci několika prvky. Tím nejviditelnějším je časté dělení obrazu ve stylu seriálu 24 hodin. Hned na začátku se například obrazovka rozdělí na půlky, v jedné sledujete Lucase na toaletách, v druhé policistu, jak se zvedá ze židle a míří tamtéž. Podobné scény vypadají nejen efektně, ale dokáží maximálně rozproudit adrenalin. Hru sledují napevno umístěné kamery, které sice vždy volí originální úhel, bohužel díky nim dost často nemáte potuchy, kam jít.

Dabing všech postav nemá chybu. Každý hlas byl maximálně svědomitě vybrán, aby sedl jednotlivých charakterů postav a herci samotní odvedli skvělou práci. Hudební podklad se skládá z originální herní hudby a licencovaných skladeb. Hudbu složil slavný Angelo Badalamenti, který skládal třeba i pro filmy Mullholand Drive a Lost Highway. Tyto filmy nezmiňuji náhodou, ve hře působí tak melancholicky a výborně, jako ve zmiňovaných filmových dílech.

Můj Rank:Podle mě hra která má hodně moc prvků ted Plusy a Minusi

+ Skvělej Příběh a to hodně moc

+ Filmovost

+ Originalita

+ Propracované postavy

+ Skvělej SoundTrack

+ Skvělý Dabing

+ Neustálé ovlivnování děje

A Ted mínus

- Snad jedině že blbe částěma kamera jinak nic...

Hra mě naprosto uchvátila.....Dávám =100%

===============================================

Zaklínač [The Witcher] "Hra Podle Knihy"

HW Požadavky

HW nároky: AMD Athlon 64 2800+ či ekvivalent Intel Pentium 4, 1GB RAM, Geforce 6600GT či Radeon X1650PRO, HDD 9GB

Rovnou a bez nějakých připomínek ihned v úvodu prohlašuji, že příchod nelítostného zabijáka s nadlidskými reflexy z díla polského spisovatele, Zaklínač, se opravdu velice vydařil a všechna ta atmosféra, úchvatná grafika, akce a příběh čeká jen a jen na Vás. Hlavní hrdina, coby zaklínač Geralt, a jeho povídky a romány jsou známy po celé Evropě, a tak si vývojáři řekli, že by mohli všechnu zaklínačovu popularitu ztvárnit na PC, avšak příběh si pro tentokrát vymysleli vlastní – hl. hrdina ztrácí paměť a vše si postupně připomíná. Mnoho lidí vidí v povídkách a románech o zaklínači klasickou pohádku, avšak to není až tak pravda. Při čtení mně samotnému připadalo vše velice reálné jako ve skutečném moderním světě. Tedy komplikace, násilí, rasismus, korupce, politické zrady, drogy, hazard atd., každopádně dle mého názoru to vůbec klasická pohádka není. A proč se o tomto vůbec zmiňuji? Jelikož zachycení takového fantasy světa v podání PC je pro vývojáře náročné. Ale vývojáři jsou opravdoví gurmáni a vše se jim povedlo na jedničku. I když je pravda, že z počátku to opravdu tak nevypadá, po pár chvílích, kdy se ocitáte v podhradí Wyzimy, se vše jakoby změní a dýchne na Vás atmosféra samotné knihy. Vše se neustále zaplétá, ale i přesto v tomto chumlu informací nikdy není zmatek, jak se může zdát. Během hry potkáváte samozřejmě známé postavy ze samotné knihy. Příběh je velmi chytlavý a zároveň zajímavý, někdy se může zdát dost akční, avšak jen zabíjení nečekejte. Nevystačíte si pouze s mečem, ale je potřeba i kontakt s osobami, protože bez rozhovorů se daleko nedostanete. Jelikož se jedná o českou verzi, samozřejmostí je plná lokalizace včetně dabingu, právě i těchto všech rozhovorů. Rozhovory jsou naprosto nelineární, neopakují se a pokud budete odpovídat špatně nebo budete drzý, je možné že Vám daná osoba nic neřekne a odejde.

Zaklínač

Nelineární část hry a bojový systém

Zaklínač, stejně jako ostatní RPG (např. Oblivion), obsahuje kromě hlavní příběhové linie, také různé nelineární úkoly čili questy. Zde se opravdu autoři vyřádili a hned při té příležitosti využili schopností zaklínače a tím pádem pobití nepřítele v převaze nevyvede zaklínače z míry. Některé questy získáte jednoduše, některé naopak složitě z informací od lidí. V questech také máte na výběr z možností, jak se rozhodnete, např. komu pomůžete či koho necháte žít atd. Kromě questů plné násilí se však najdou i normální, kdy máte doručit nějaký předmět či darovat předmět. Možná se někomu může zdát, že Zaklínač je tvořen pouze questy, ale nemusíte se bát; hlavní příběhová linie je příběhová linie a to už nikdo nezmění. Questů je tedy v přiměřené míře, prostě tak akorát, na doplnění hry.
Bojový systém mně přijde velmi podobný tomu z Prince of Persia, kdy musíte zmáčknout levé tlačítko myši v určitou chvíli, aby zaklínač provedl určité kombo. Každopádně zpočátku je to velmi příjemné zpestření, později však příjemnost se změní v nudu a souboje tím ztrácí na efektivitě. Dle mého názoru je to škoda, neříkám, že je to odfláknuté, ale mohlo to být lepší. Zaprvé jsme tento systém už viděli a zadruhé není až tak dokonalý a zábavný, aby mohl být právě v takové hře, jako je Zaklínač. Je to poměrně škoda, zvlášť když celá hra je tak parádní. Bojový systém je tedy ne moc povedený, ale i přesto se nejedná o nějakou hroznou vlastnost, která by nějakým způsobem ničila hratelnost této pecky. Nemusíte se tedy bát, že by to výslednou hratelnost nějak ovlivnilo. Jsou i naštěstí světlé stránky, např. změna zbraní během soubojů nebo možnost přepínání stylů boje. Co se týče zbraní, tak je na výběr samozřejmě několik opravdu velmi ostrých mečů. Kromě těchto mečů jsou k dispozici ještě hodně zajímavé triky, tzv. zaklínačská znamení. Tyto znamení jsou vlastně svým způsobem kouzla, k dispozici jich je celkem pět a odlišují se podle použití v útoku či obraně, např. kouzelný štít.

Zaklínač

Další vymoženosti fantasy světa

Kromě hlavní příběhové linie, soubojů, questů a rozhovorů je plno dalších možností, které v sobě hra skrývá. Významnou roli má samozřejmě diář, kam si zapisujete velmi důležité informace potřebné ke splnění nějakého úkolu, popisu postav, popisu questu, různé recepty, kouzla, atd. Dalšími činnostmi jsou např. různé vyptávání, nákupy, sbírání předmětů, knih či svitků, rostlin atd. Ze všech těchto materiálů lze vyčíst mnoho informací o nepřátelích, monstrech a jejich schopnostech a slabostech, dále např. návod na vaření léčivých lektvarů ze sebraných rostlin a květin; prostě činností a možností je opravdu mnoho a slovo nuda zde neexistuje. Samotnou kapitolou jsou již zmíněné lektvary a elixíry, jejichž využití má opravdu smysl, ale nic se nemá přehánět. Každý má své využití a většinou se jedná o zlepšení a  upgradu nějakých nadlidských schopností nebo zesílení normálních lidských, tedy síla, rychlost, obratnost, odolnost, atd. Nejednou Vám tyto upgrady a kouzla pomohou. Jenže, jak jsem již zmiňoval, má to i svá negativa a nikdy se to nemá přehánět. Tyto lektvary totiž mají i negativní účinky a to hlavně na Vaše zdraví. Nejen, že Vás předávkování těmito elixíry může nějak oslabit, ale i dokonce otrávit. Dalším zpestřením hry jsou různé minihry jako například pěstní souboje.

Zaklínač

RPG systém

Jak již zařazení hry do stylu RPG napovídá, jedná se o hru s postupným vývojem a vyvíjením postavy hlavního hrdiny. Postupně získáváte zkušenosti, talentové body a různé nové skilly, jenž všechno obdržíte za zabité monstra a nepřátelé, ale nejvíce za splněné úkoly a questy. Vylepšení se týká hlavně základních atribut, soubojů, kouzel a znamení. Postupně se tedy dostává na vyšší level. Jenže je tady jedno ale. A to je postupování na vyšší levely lze jen při meditaci u ohně či ve vybraných domech. Bude se zlepšovat nejen Vaše postava coby hlavní hrdina, ale vylepšení a upgrady se týkají i vašeho vybavení, tedy meče, oblečení, kování atd. Nové možnosti vybavení můžete také získat čtením svitků a knih, jenž budete během hry sbírat. Ve hře je mnohem více předmětů, ale nemají takový význam, abych je tady všechny nebo některé vypisoval.

Zaklínač

Technické zpracování

Samotné technické zpracování je na nejvyšší možné úrovni, avšak to se týká pouze hráčů, jenž vlastní opravdu nabouchané PC. Pokud se dostáváte na střední až nízké hodnoty v nastavení, tak vizuální stránka hry už není tak dobrá, spíše jen dostatečná. Co mně naprosto vadí jsou v některých lokacích vymezené cesty kudy můžete chodit. Nějaké zkracování skrz pole tu opravdu není a to mě nejvíc dorazilo, zvláště u takovéto hry, kde je volnost samozřejmostí. Naštěstí se tak nekoná všude a je to spíše vyjímka. Vizuální stránka hry je parádní, i přesto, že se nejedná o špici dnešní moderní době. Každopádně zamrzí nedotažené animace postav, či otvírání úst při konverzaci. Co se nepovedlo u grafického zpracování, to nám nahrazuje zvuková stránka hry. Hudba a dabing jsou na vysoké úrovni, domnívám se, že patří k tomu nejlepšímu, co můžeme dnes slyšet. Technické zpracování je tedy rozporuplné, co se týče grafiky, naštěstí audio stránka hry nám tento nedostatek nahrazuje a celé to vše ladí k tajemné atmosféře hry. Hra samozřejmě obsahuje drobné bugy, které autoři však v již vydaném patchi opravili, některé však přetrvávají. Na celkový dojem a atmosféru hry to naštěstí nemá žádný negativní vliv. Co ale má v některých případech velký vliv na atmosféru je velmi zdlouhavé nahrávání herních lokací, zvláště v městech. Dokonce bych se ani nedivil, kdyby hru kvůli tomuto nedostatku přestali někteří lidé hrát. Zpočátku jsem se to snažil tolerovat, ale později mě to opravdu štvalo, ale nakonec jsem to nějak překousl. Vzal jsem si totiž k hraní Zaklínače jídlo a pití a hned jsem to přestal vnímat. Třeba to s námi, tedy hráči her, mysleli vývojáři dobře a „hodinové“ natahování herních lokací je schválně:-D, tedy na občerstvení.

Zaklínač

Závěr

V závěru této recenze bych chtěl ještě upozornit na úroveň české verze a to z důvodu, že hra se každopádně nehodí pro děti a nemohu ji rodičům doporučit, jako dárek pro své ratolesti. Vulgární výrazy slyšíte na každém kroku, spíše pořád. Však již samotné ladění hry je v duchu dospěláckém, jako např. večerní hrátky s lehkou děvou. Určitě bych chtěl vyzdvihnout délku hry, která se odhaduje na velmi dlouhých sto hodin čistého času. To je na dnešní poměry nadměrně vysoké číslo. Někoho to však může odradit. Zaklínač je čistokrevné RPG a na to již nic nezměníme, a proto se úctihodné herní době nemůžeme divit. Je to naprosto parádní hra, která skrývá velmi vzrušující temnou atmosféru plnou napětí a strachu. Není nouze také o souboje s nepřáteli či různými nestvůrami. Hratelnost Zaklínače se vyšplhala na velmi vysokou úroveň, stejně jako jeho prodejnost. Nyní se jedná o jednu z nejprodávanějších her vůbec a první místo mezi RPG tituly má dle mého názoru zajištěné.

Moje Hodnocení: 91%


 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek